טסטוסטרון Testosterone

טסטוסטרון Testosterone

טסטוסטרון (Testosterone) הינו הורמון מין זכרי, הטסטוסטרון הינו מיוצר בכמויות גבוהות בגבר בבלוטות האשכים (אצל האישה בשחלות), בהשפעת הורמון ה- LH המופרש ומיוצר בבלוטת יותרת המוח.

ההורמון טסטוסטרון בעל פוטנציאל לתופעות לוואי שונות. על כן, יש לבחור את המינון בזהירות יתרה כאשר נותנים תרופה זו להתפתחות מינית מאוחרת אצל נערים מתבגרים, משום שטסטוסטרון עלול להפריע לצמיחה או להביא להתפתחות מינית מהירה מדי.
תוספי מזון המגבירים רמות טסטוסטרון:  הצמח טריבולוס טרסטריס, הפרו-הורמון DHEA, המוצר …
טסטוסטרון הינו כאמור הורמון ממשפחת הסטרואידים (מקבוצת הסטרואידים האנדרוגנים), הטסטוסטרון נמצא אצל יונקים, זוחלים,  ציפורים ובעלי חוליות נוספים. ביונקים (לרבות בינ אדם) הטסטוסטרון מופרש בעיקר מבלוטות האשכים של גכרים ומבלוטות השחלות של נקבות, אם כי בכמויות קטנות מופרשים גם על ידי בלוטת האדרנל (יותרת הכליה). טסטוסטרון  נחשב להורמון המין הזכרי העיקרי המיצג את ה-סטרואידים אנבוליים.
מהספר: "סטרואידים – כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול! \ מאת: יעקב עזרא.

ברפואה המסורתית של התורכים שימש הצמח לטיפול ביתר לחץ דם וברמות גבוהות של שומנים בדם. באירופה שימש לטיפול בהפרעות עצביות, בכאבי ראש, בעצירות וכן בהפרעות בתפקוד המיני. בהודו משמש הצמח לטיפול בהפרעות של הכליות, הכבד והמערכת הקרדיו-וסקולרית, בעוד שברפואה הסינית המסורתית מודגשת בעיקר השפעת הצמח על הכבד, והוא משמש לטיפול במגוון של מצבים הנובעים מליקויים בתפקודו של איבר זה. בנוסף, הוא משמש ברפואה זו להזנת תמצית החיים (הג'ינג) ולתמיכה ביאנג הכליה ("היצר והתפקוד המיני").


מחשבה אחת על “טסטוסטרון Testosterone

כתיבת תגובה