BCAA-סטאק BCAA Stack

BCAA-סטאק ישנן חמש סיבות עיקריות מדוע כל ספורטאי, בין אם הוא עוסק בפיתוח הגוף או בספורט הדורש סיבולת לב-ריאה, ישתמש בתוסף "BCAA סטאק" (BCAA Stack):

(1) "BCAA סטאק" מציע שיטה חדשה וייחודית להעביר חומצות אמינו בעלות שרשראות מעונפות (או בקיצור BCAA) וגלוטמין אל השרירים;
(2) חומצות אמינו אלה נחקרו בצורה המעמיקה ביותר מבין כל חומצות האמינו המצויות בתוספים שנועדות לבניית השרירים או לעיכוב פירוקם;
(3) היחס בין BCAA לבין הגלוטמין ב-"BCAA סטאק" הוכיח את עצמו במחקרים כמושלם.
(4) חומצות אמינו BCAA וגלוטמין הם החשובים ביותר לספורטאי שמתאמן באופן אינטנסיבי ודואג לדיאטה מתאימה;
(5) אין תוסף BCAA שפועל מהר יותר מ-"BCAA סטאק".

השימוש ב-BCAA:

מניעת דלדול שרירי הנגרם בעקבות פעילות גופנית ממושכת
חומצות אמיניות מסועפות-שרשרת הן רכיב מרכזי במבנהו של שריר השלד. מאחר שתהליך האימון הוא תהליך "הרסני" בראשיתו, מן הראוי
לצרוך כמות נאותה של BCAA על-מנת לאפשר תהליכי שיקום ובנייה מחדש של רקמות אשר ניזוקו במהלך האימון. חסר בBCAA- יפגום
ביעילות תהליכי הבנייה ויאט את מהירות ההתאוששות שלאחר האימון. אספקת BCAA לפני האימון ובמהלכו תצמצם את מידת הנזק לשריר,
(הרס רקמת החלבון).

הפחתה בתחושת העייפות הנלווית לפעילות גופנית ממושכת
פעילות גופנית ממושכת גורמת לירידה בריכוזי הBCAA- ולעלייה בריכוז חומצות השומן החופשיות (FFA) בפלסמה, וכתוצאה מכך – לסינתזה
מואצת של סרוטונין עם נוירוטרנסמיטור (מוליך עצבי במוח) הגורם לתחושת עייפות. ירידה בריכוזי הBCAA- בדם ועליה בריכוזי הFFA –
גורמות לחומצה האמינית טריפטופאן, חומר המוצא לייצור סרוטונין, לעבור בקלות יתרה מן הדם למוח. עלייה בריכוזי הטריפטופאן במוח גורמת
לייצור מוגבר של סרוטונין ובכך מגבירה את תחושת העייפות. נטילת תוסף BCAA תבלום את מעבר הטריפטופאן מן הדם למוח וכך תופחת
תחושת העייפות הנלווית לפעילות גופנית ממושכת.

לנטילת BCAA במהלך האימון כמה יתרונות:
הגברת כוח השרירים ושיפור הסבולת שלהם.
צמצום תהליכי הרס השריר ומניעת דלדולו בעקבות פעילות גופנית עצימה.
שיקום מהיר של רקמת השריר לאחר אימון.
מניעת ירידה בריכוזי הגלוטמין בפלסמה.
סיוע בשימור מאגרי הגליקוגן.
הפחתה בתחושת העייפות הנלווית לפעילות גופנית ממושכת.
עדויות מחקריות ליתרונות השימוש ב-BCAA:
הוכח כי נטילת BCAA במהלך פעילות תת-מרבית ממושכת, תרמה להגברת השימוש בחומצות אמיניות אלו על-ידי השריר ובכך סייעה לשימור מאגרי
הגליקוגן בשריר. כמו-כן, נמצא כי נטילת תוסף BCAA דיכאה את תהליכי פירוק החלבון בקרב אנשים אשר ביצעו פעילות גופנית מאומצת.
נמצא כי נטילת תוסף BCAA הגבירה את ייצור חומצות האמיניות אלנין וגלוטמין וצמצמה את ריכוזי חומצת החלב בדם בקרב ספורטאים אשר
עשו מאמץ ממושך – לעומת ספורטאים אשר עשו מאמץ דומה, אולם לא נטלו תוסף BCAA.


מחשבה אחת על “BCAA-סטאק BCAA Stack

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s