טסטוסטרון סיפיונאט

טסטוסטרון סיפיונאט

טסטוסטרון סיפיונאט (Testosterone Cypionate) דומה מאוד לפעילים ומשך החיים של טסטוסטרון איננטאט, רש שלסיפיונאט משך חיים יותר ארוך מטסטוסטרון איננטאט ביממה בקירוב.

טסטוסטרון סיפיונאט הזרקה להזרקה תוך שרירית, מכיל טסטוסטרון סיפיונאט המסיס בשמן 17 (בטא) – אסתר cyclopentylpropionate של הורמון טסטוסטרון בעל פעילות אנדרוגנית.

סיפיונאט טסטוסטרון הינו אבקת גבישי לבן לבנה או שמנת, חסר ריח ויציבה באוויר. הוא אינו מסיס במים, מסיס באופן חופשי באלכוהול, כלורופורם, אתר ומסיס בשמנים צמחיים.

שמו הכימי של טסטוסטרון סיפיונאט הוא androst-4-en-3-one, 17 – (3-cyclopentyl-1-oxopropoxy) -, (17β) -. נוסחא המולקולרית שלו היא C27H40O3, והמשקל המולקולרי 412.61.

טסטוסטרון סיפיונאט הינו כאמור הורמון הטסטוסטרון הקשור לאסתר סיפיונאט הגורם לעיכוב ספיגתו לתוך הגוף ומחזור הדם. טסטוסטרון הינו אנדרוגן טבעי חזק ביותר שנוצר בגופנו. הטסטוסטרון אחראי על מאפיינים ספציפיים לגברים והתכונות המיניות שלהם.

טסטוסטרון היה מסונתז הראשון בשנת 1935. טפסי תרופות רבים נוצרו מאז. כאשר גרסה ארוכת טווח זה של טסטוסטרון מוזרק, משחררת לאט על פני תקופת זמן.

טסטוסטרון אחראי לקידום בריאות וליבידו מוגבר, עלייה ברמות האנרגיה, איבוד שומן מוגבר, צובר ושמיר על מסת שרירים רזה, מניעת אוסטאופורוזיס (ירידה בצפיפות עצם), והגנה אפשרית מפני מחלות לב.

טסטוסטרון אחראי לצמיחה נורמלית ופיתוח של אברי מין זכריים ותחזוקה של מאפייני מין משניים. מאפיינים לשעבר של משניים הם תכונות ספציפיות המפרידים בין שני המינים, אך הם לא באופן ישיר חלק ממערכת הרבייה, לדוגמא: חזה ושיער הפנים, קו לסת, כתפיים רחבות ומסת שרירים מוגברת.

טסטוסטרון נקשר לקולטני אנדרוגן (AR), אשר ובכך גורם לעלייה מואצת בשרירים, אובדן שומן, ותיקון רקמות שרירים. מנגנונים אלה מומרצים ע"י הפעלה של קולטני אנדרוגן (במישרין או כ-DHT), כמו גם דרך משוב הורמונלי.


מחשבה אחת על “טסטוסטרון סיפיונאט

  1. לטסטוסטרון ישנם חסרונות לספורטאי, כעליה בארומטיזציה ניתן לאבחן בצבירת נוזלים מרובה ומראה בצקתי, עלייה בנטייה לפתח גניקומסטייה (חזה נשי בגבר)… ועוד…

כתיבת תגובה